Získejte cenné informace pro vaše podnikání
Autor / zdroj: Ing. Marek Demčák a SME-UNION
Zveřejněno: 1.5.2012
Přečteno: 3892x
V době ekonomické krize můžete zvolit jednu ze dvou základních strategií – osekat náklady a zkusit těžké období nějak „přežít“, nebo se snažit krizi využít pro zvýšení tržního podílu na úkor těch, kteří budou muset trh opustit. Jenže jak na krizi „vydělat“?
Komerční sdělení
Jednou z odpovědí jsou informace. Přesněji informace od lidí, kterých se dotýká Vaše podnikání – informace od Vašich zákazníků, obchodních partnerů, ale také zaměstnanců. Zeptejte se zákazníků, jak jsou spokojeni s Vašimi současnými produkty – co se jim líbí, co jim vadí, ale také za jaké inovace nebo za jaké služby navíc by byli ochotni zaplatit.
Připravit krátký online dotazník nezabere mnoho času, a přitom mohou být takto získané informace důležitým zlomem v historii firmy. Jakým způsobem oslovit své zákazníky?
Pokud máte k dispozici jejich e-mailové adresy a rozesíláte na ně pravidelně newslettery, je nejjednodušším způsobem získání zpětné vazby přiložení odkazu na dotazník právě do newsletteru. Většina moderně fungujících firem dnes má také svůj účet na Facebooku, Twitteru a Google+, kde nějakým způsobem komunikuje se svými zákazníky. I tato místa jsou vhodná pro umístění odkazu na online dotazník.
Pokud žádnou z výše uvedených možností využít nemůžete, existuje vždy možnost umístit odkaz na dotazník přímo na firemní webové stránky (nebo dokonce umístit samotný dotazník na některou z podstránek a neodkazovat na externí dotazníkovou službu). Ochota lidí vyplnit online dotazník je přitom až neuvěřitelně vysoká – často Vám dotazník vyplní už jen z radosti, že se o jejich potřeby konečně někdo zajímá. V případě delších dotazníků je vhodné na konec zařadit nějakou drobnou odměnu – například slevu na některý z Vašich produktů.
S obchodními partnery je to v mnohém podobné jako se zákazníky – jejich informace Vám opět mohou pomoci vylepšit Vaše služby, primárně však mohou vést k celkovému zefektivnění vzájemné spolupráce.
A co Vaši zaměstnanci?
Určitě tušíte, kteří z Vašich zaměstnanců jsou pro chod firmy takřka „nepostradatelní“ a které si zkrátka musíte za každou cenu udržet i v dobách krize. Je velmi důležité sledovat náladu a potřeby těchto klíčových zaměstnanců, protože o dobré zaměstnance je zájem i v dobách největší krize a dvouciferných procentech nezaměstnanosti.
Zjistěte, jak jsou s prací u Vás spokojeni a co by jim práci zpříjemnilo (např. zákaz kouření na pracovišti, nebo naopak zřízení kuřáckého koutku…). Poznejte také jejich vzájemné vztahy – předcházejte tzv. „mobbingu“ a „bossingu“ (šikaně na pracovišti). Jste-li rozhodnuti nějaký průzkum realizovat, můžete jej vytvořit buď v rámci svého informačního systému (pokud tuto funkci umožňuje), nebo můžete využít služeb některé ze specializovaných stránek na českém internetu, které navíc budou garantovat Vašim respondentům naprostou anonymitu.
Abyste měli své rozhodování o volbě vhodné dotazníkové služby jednodušší, přibyla k dnešnímu dni v databázi bonusů sleva 30 % na realizaci internetového průzkumu Vyplňto KOMPLET (odkaz: http://www.vyplnto.cz/produkty/vyplnto-komplet/).
Jste-li členy SME UNION, zaplatíte za roční licenci na využití dotazníkové služby jen 2 499 Kč (o slevu si stačí říct během telefonického objednání služby, plná cena je 3 499 Kč).
Více informací se dozvíte na Vyplňto.cz